Brandstof Toevoegingen
"BACT-FUEL" en "COMBIFUEL" -- FUEL TREATMENT
Vocht in de brandstof veroorzaakt sludge
Tijdens het bunkeren, het opnemen van brandstof op een schip, veroorzaakt het temperatuurverschil tussen de in de scheeps-tank aanwezige brandstof en de brandstof in de opslagtank van het bunkerstation, behoorlijk wat condensatie. Ook in gebieden met een groot verschil in temperatuur tussen dag en nacht kan aardig wat vocht doen neerslaan op de wanden van de tank. Uiteraard dringt er natuurlijk altijd vochtige lucht binnen via de ventilatiekanalen
De waterdamp in de met vocht verzadigde lucht slaat neer op de wanden van de tanks en zal als druppelgewijs langs de wand in de brandstof neerdalen.
In het bijzonder in zeelucht zal dit water veel corrosieve ionen (zout) bevatten.
Door het verschil in soortelijk gewicht vind je het water altijd onderin de tank, als residu.
In dit residu zullen micro-organismen zich gaan ontwikkelen, zij voeden zich met via de scheidingslijn tussen het water en de brandstof met koolwaterstoffen uit de brandstof en scheiden draadvormige afvalstoffen uit die zich ook in de brandstof zullen verspreiden.
De kwaliteit van de brandstof gaat zichtbaar achteruit, diesel wordt vlokkig en vuil, met prut en bruine draden.
De corrosieve afvalstoffen van de bacteriën zullen in toenemende mate teruggevonden worden in het brandstofcircuit, tanks, filters, pompen en verstuivers....
Corrosief ? inderdaad, gedurende hun groei zullen sulfa-bacteriën de zwavel uit diesel omzetten in zure afvalstoffen, schade hierdoor is makkelijk onder te verdelen:
- Verstopte filters en leidingen resulterend in schade aan brandstofpomp en motor-storingen.
- Corrosie van de tank en leidingen (lekkage).
Dergelijke schade kan worden voorkomen door gebruik van BACT-FUEL
|
BACT-FUEL
BIOCIDE Behandeling voor Brandstof
Bacteriedodend effect.
Voorkomt vervuiling (sludge) van brandstof door bacteriële proliferatie.
Geen verstopte filters of schade door corrosieve uitscheiding van micro-organismen.
Voorkomt vernietiging van brandstof-additieven.
Oplosbaar in diesel en stookolie.
Onbrandbaar.
Tevens oplosbaar in water.
Oplossen: 100ml. in 1000 liter brandstof.
Beschikbaar in 100ml, 1L en 5L.
Artnr. 560 M
Bestel artikel....
|
De BACT-FUEL behandeling bestaat uit het toevoegen van 100ml. aan 1000 liter brandstof.
BACT-FUEL werkt preventief en als remedie. Het voorkomt de risico's van bacterie-groei in het brandstofresidu gedurende de reis en tijdens opslag
BACT FUEL zorgt voor:
- Een schone tank
- Een effectief middel tegen slijm, vlokken en de vorming van corrosieve afvalstoffen.
- Een aanzienlijke reductie van storingen en lekkage in het brandstofsysteem.
BACT-FUEL mag dan bacteriën doden in het residu in de tank, het water is (hoewel steriel) nog steeds aanwezig.
De ideale aanvulling op de BACT-FUEL behandeling wordt gevormd door COMBI-FUEL.
COMBI-FUEL completeert de anti-bacteriële behandeling door:
-Emulsificatie van het aanwezige water
-Oplossen van slijm, vlokken en parafine
-Neutralisatie van Zwaveloxiden (SO2 en SO3)
| COMBI-FUEL
Kwaliteitsbewarende Toevoeging
Voorkomt het onstaan van water depots in brandstoftanks
Lost het residu op de bodem van de tank op.
Neutraliseert SO2 and CO2.
Voorkomt roest in de brandstofpomp, water separators, filters en verstuivers.
Houdt de motor schoon.
Verlaagt het vriespunt naar -20 graden Celsius en lost parafine vlokken op.
Oplossing: 100 ml voor 400 liter brandstof.
beschikbaar in 100 ml, 1L en 5L.
REF. 565 MFL - 442 M
Bestel dit product.... |
Deze behandeling is eenvoudig:
Na behandeling van de brandstof met BACT-FUEL, kunt u de volgende dag COMBIFUEL aan de tanks toevoegen, 100ml. is genoeg voor 400 liter brandstof.
Gedurenden de reis zal de brandstof de verschillende delen van het brandstof-systeem reinigen. Vaak wordt een witte rook uit de uitlaat waargenomen, dit is waterdamp wat door COMBIFUEL in emulsie is gebracht.
COMBIFUEL zal tevens prestatie en verbruik van de motoren verbeteren.
|
|
| |